Cytrynowe ciastka na oleju z tymiankiem

10:27

Dzisiejsze ciastka są warte wypróbowania. Nie myślałem, że cytryna i tymianek tak bardzo ze sobą współgrają w słodkich wypiekach. Oryginalny przepis zakładał użycie oliwy, ja jednak zamieniłem ją na, olej ze względu na łagodniejszy smak. Oryginał - tutaj. Pyszne, kruche, lekkie ciastka :)



Składniki:

- 1,5 szklanki mąki pszennej,

- 1/2 szklanki cukru,

- 1 małe jajko,

- 1/3 szklanki oleju,

- 3 łyżki soku z cytryny,

- skórka starta z cytryny,

- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,

- 1/4 łyżeczki sody,

- 1/2 łyżeczki tymianku,

- cukier do obtaczania ( wymieszałem z cukrem waniliowym )


Wykonanie:

Wszystkie składniki wymieszać ze sobą na gładką masę. Porcje ciasta nabierać łyżeczką, formować kulki, obtaczać w cukrze lekko spłaszczając. Piec w nagrzanym piekarniku.

Również może ci się spodobać

8 comments

  1. oj przydałyby się do niedzielnej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiej wersji nie znałam - przepis zapisuje i będziemy robić z Maluszkami te małe pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym je widziała u siebie,do kawki...

    OdpowiedzUsuń
  4. Szybko się robi, więc do dzieła ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis nam znany ze świetnego bloga Lisiej Kawiarenki :)
    Ciasteczka wydają się być smaczne ale ten tymianek średnio nas przekonuje :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadza się, zresztą podałem źródło, a tymianek wbrew pozorom świetnie się tu komponuje, oczywiście jak się go lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie, że zachęciłam Cię do wypróbowania takich nietypowych ciastek :D Świetnie Ci wyszły! :)

    OdpowiedzUsuń