Ciasto czekokokosowe bez pieczenia

11:44

Robiąc to ciasto już wiedziałem, że będę miał problem z nazwą, bo co można wymyślić ze zlepienia w całość: 3-bita, rafaello i snickersa ? Pomieszałem znane przepisy, biorąc z każdego to, co mi najlepiej smakuje i dadałem jeszcze trochę od siebie. Jak dla mnie i reszty towarzystwa wyszło rewelacyjnie. Lubię od czasu do czasu takie ciasta :))



Składniki:

- herbatniki kakaowe,

- krakersy,

- herbatniki petit beurre,

- masa krówkowa kakaowa,

- 300g wiórków kokosowych,

- 200g masła,

- 2 budynie waniliowe (na 3/4 litra mleka każdy),

- 800 ml mleka,

- około 1/2 szklanki cukru ( zależnie od stopnia słodkości jaki lubimy )

- 370 ml kremówki,

- 150g jogurtu naturalnego,

- 2 śnieżki ( jak się nie lubi można zastąpić żelatyną )

- 4 kostki gorzkiej czekolady.


Wykonanie:

Budynie rozrabiamy w szklance mleka z dodatkiem 4 łyżek cukru. Resztę mleka gotujemy i do wrzącego wlewamy budynie szybko mieszając. Ugotowany budyń przykrywamy folią spożywczą i odstawiamy do wystygnięcia. Na patelnię wkładamy większą łyżkę masła, resztę cukru i wiórki kokosowe. Prażymy do momentu lekkiego zezłocenia. Odstawiamy do wystudzenia. 1/3 wiórków odkładamy do posypania wierzchu ciasta. 3/4 kostki masła miksujemy i po łyżce dodajemy zimny budyń. Gotowy krem mieszamy z uprażonymi wiórkami. Masę krówkową miksujemy z resztą masła.Teraz możemy zacząć składać ciasto. Na dno blachy wykładamy herbatniki petit beurre, następnie masę krówkową kakaową. Przykrywamy warstwą krakersów, a na nie masę budyniowo - kokosową. Całość pokrywamy herbatnikami kakaowymi. Ubijamy śmietanę na sztywno, dodajemy jogurt i miksujemy ze śnieżkami. Wykładamy na ciasto, posypujemy odłożonymi wiórkami i ścieramy czekoladę. Ciasto należy porządnie schłodzić, najlepiej przez noc. Uff...Mam nadzieję, że nie skomplikowałem za bardzo opisu.  Smacznego :)

Również może ci się spodobać

3 comments

  1. mmm... na takie ciasto zawsze się skuszę!

    PS. Chciałabym Serdecznie zaprosić do wzięcia udziału w moim czekoladowym konkursie! Więcej szczególów na moim blogu !

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha taki zlepek najlepszych części z różnych ciast to doskonały pomysł ;) Kochamy wszelkie ciasta z nazwami popularnych batoników ;) (Za rafaello dałybyśmy się pociąć!)

    OdpowiedzUsuń