Pasztet z galaretką wiśniową

13:59

W moim domu pasztety pieczone są przyrządzane przede wszystkim przez moją mamę. Ja zazwyczaj jej pomagam. Ten pasztet to takie bardziej smarowidło, nie jest pieczony, więc wielkich umiejętności nie potrzeba. Przygotowałem go z części pieczonego kurczaka pozostałego z obiadu. Inspirację znalazłem na tym blogu i dodam, że galaretka wiśniowa dopełnia całości.
Kawałek nałożony na kromkę chleba diametralnie odmienia smak kanapki :)






Składniki :

Pasztet :

- upieczone mięso z drobiu ( miałem pojedynczą pierś i niecałe dwa udka ),

- 1 duża, podsmażona cebula,

- 50 g roztopionego masła,

- czosnek granulowany,

- majeranek,

- rozmaryn,

- pieprz czarny, sól,

Galaretka wiśniowa :

- 1 szklanka wiśni mrożonych, bez pestek,

- 1,5 łyżeczki żelatyny,

- 1 łyżeczka cukru.

Wykonanie :

Mięso i cebulę zmiksować w robocie , wlać roztopione masło. Masę doprawić przyprawami według własnego smaku, na dość pikantnie z przewagą majeranku. Jeszcze raz zmiksować, przełożyć do naczynia wyłożonego folią spożywczą i schłodzić w lodówce.
Wiśnie przełożyć do garnka, podlać niewielką ilością wody, wsypać cukier i zagotować. Można całość zmiksować, ale ja wolę z kawałkami owoców, więc tylko rozgniotłem je widelcem. Dodać żelatynę, wymieszać i odstawić do lekkiego stężenia. Wylać na pasztet i wstawić do lodówki.




Domowy Wyrób (Nie) nudna kanapka ed II

Również może ci się spodobać

18 comments

  1. nigdy nie jadłam pasztetu z galaretką! Zaskakujące, ale i intrygujące :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pasztet z galaretką hmm ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Galaretka nie jest słodka tak jak zwykła galaretka. Jak się lubi mięsa w towarzystwie owoców to napewno taki pasztet zasmakuje :)

      Usuń
  3. Kocham pasztet własnej roboty, ale z wiśnią nie jadłam. Z żurawiną i owszem, ale ta wiśnia do mnie przemawia i chyba pójdziemy w kuchenny romans. :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja po niedzieli mam zaplanowane pieczenie psztetu, też drobiowego

    OdpowiedzUsuń
  5. Pasztety domowe są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglada jak tort czekoladowy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tą ilość pasztetu pasowała tylko foremka okrągła :)

      Usuń
  7. Mniam, wygląda rewelacyjnie, kocham pasztet, ale tylko właśnie taki domowy, dodatek owoców wspaniały:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domu lubimy pasztety i jemy tylko domowe, w różnych warjacjach smakowych :)

      Usuń
  8. Bardzo smakowity! nie jadłam nigdy z galaretką,ale połączenie smaków smakowałoby mi w tej wersji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jest pierwszy pasztet z galaretką, który jem. smaczny jest :)

      Usuń
  9. Lubię połączenia słodko-kwaskowe z mięsami, nie próbowałam ale myślę, że jak najbardziej warte spróby! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow to musi ciekawie smakować :) Nie jesteśmy przeciwniczkami połączeń słono słodkich, więc bardzo nas zaintrygowałeś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo pomysłowy pasztet z galaretką. Chętnie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń