Rogaliki kukurydziane

15:14

Wdzięczne w obróbce ciasto pachnące cynamonem i miodem bez dodatku cukru. Te miękkie rogaliki proponuję do popołudniowej kawy lub herbaty :)



Składniki :

- 1,5 szklanki mąki kukurydzianej,

- 1,5szklanki mąki pszennej,

- 1 łyżka proszku do pieczenia,

- 1 łyżka cynamonu,

- 3 - 4 łyżki miodu,

- 100 g stopionego masła,

- 1/2 szklanki mleka,

- 3 jajka,

- dowolny dżem ( użyłem domowych powideł bez cukru i dżem mirabelkowy ).

Wykonanie :

Wymieszać dwa rodzaje mąki z proszkiem i cynamonem. Wszystkie płynne składniki połączyć i dodać do miski z mąką. Wyrobić na gładkie ciasto. Można dosypać łyżkę mąki jeżeli ciasto się klei, ale nie za dużo, ponieważ podsypujemy w trakcie wałkowania. Ciasto ma konsystencję miękkiej plasteliny i można rozgnieść je ręką bez używania wałka. Ciasto podzielić na 3-4 części w zależności jakiej wielkości chcemy mieć rogale. Ja podzieliłem na cztery. Z każdej części zrobić kulę, a tę rozwałkować na koło, na grubość około 0,5 cm. Wykroić trójkąty, na które nakładać powidła lub dżem i zwijać rogaliki. Piec w nagrzanym piekarniku około 20 minut ( do zrumienienia ).



Walentynkowe menu Karnawałowe Słodkości!

Również może ci się spodobać

13 comments

  1. Wyglądają idealnie, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do ideału to im trochę brakuje, ale są bardzo samaczne :))

      Usuń
  2. Pyszne rogaliki, chętnie bym się poczęstowała

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale narobiłeś mi na takie smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne! Jeśli lubisz rogaliki to w wersji owsianej są również przepyszne :)
    Jesteśmy ciekawe tego dżemu mirabelkowego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dżem jest lekko kwaskowy, jak mirabelki, ale bardzo dobry :) Mamy dwie wersje tego dżemu, jedną z dodatkiem cynamonu :) Do tych rogalików taki dżem jest idealny :)

      Usuń
  5. Wyglądają smakowicie i bardzo podoba mi się dodatek cynamonu ;) Nigdy nie jadłam dżemu mirabelkowego, ale na pewno ma ciekawy smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja obiecałam sobie ze w poście nie jem słodkiego. I jak tu się nie złamać? cudne rogasie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki tobie przypomniałam sobie jak dawno nie jadłam rogalików, a twoje musiały być wyśmienite;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mogę zamiast masła dać olej?

    OdpowiedzUsuń