Ryba z sosem kawowym

09:41

Przepis na sos znalazłem na opakowaniu przyprawy i choć nie jestem wielkim wielbicielem kawy, postanowiłem go wypróbować. Smak i zapach jest jak najbardziej kawowy i mimo moich obaw, z rybą komponuje się fantastycznie. Składniki z przepisu nieznacznie zmieniłem i z braku, pominąłem białe wytrawne wino. Rybę polaną sosem kawowym zjedliśmy z ryżem i sałatą. Ciekawa odskocznia od tradycyjnych smaków. Może nie wygląda, ale smakuje :)



Sos kawowy :

- 1 średnia cebula,

- 2 łyżeczki mielonej kawy,

- 150 g śmietanki,

- 2 - 3 łyżki soku z cytryny  ( do smaku ),

- sól, pieprz cytrynowy,

- łyżeczka masła,

- 100 ml wytrawnego białego wina ( pominąłem )

Wykonanie :

Drobno pokrojoną cebulę zeszklić na maśle i zalać śmietanką. Dodać zaparzoną w 100 ml wrzątku kawę razem z fusami. Dokładnie wymieszać, dodać sól i sok z cytryny. Dusić na małym ogniu, co jakiś czas mieszając.

Ryba :

Składniki :

- około 500 g dowolnych filetów z ryby ( miałem tilapię ),

- pieprz cytrynowy,

- sól,

- olej do smażenia.

Wykonanie :

Rybę posypać solą i pieprzem cytrynowym. Na patelni rozgrzać olej i usmażyć rybę na złoto.
Gotową polać sosem kawowym. Smacznego :)


Również może ci się spodobać

14 comments

  1. Ciekawy przepis:) A tilapia to moja ulubiona rybka, na pewno była pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam ryby chętnie wypróbuję ten przepis :) zapraszamy również do nas http://blotodlazuchwalych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. No proszę , dość odważne podejście do propozycji z opakowania, ale skoro wyszło smacznie, to czasem jednak warto zaufać przepisom znikąd.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyślałem właśnie, że trzeba się odważyć i spróbować :)

      Usuń
  4. Genialny pomysł. Warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny pomysł. Warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a moze k... ktos napisze jak smakowalo!!! a nie ze super przepis i warto sprobowac! komentarze o dupe rozbic

      Usuń
  6. Ciekawa jestem smaku ryby z kawą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oryginalny, ja nie pijam kawy, ale w tym sosie z rybą mi smakowała :)

      Usuń
  7. A ja lubię dobrą kawkę z ekspresu ciśnieniowego i spróbowałem dziś przepisu z opakowania, włącznie z winem (co prawda miałem półsłodkie, a nie wytrawne), ale pozostałe składniki jak najbardziej zgodne. Jestem mega rozczarowany - moim zdaniem niestety sam sos jest niejadalny ;( Szkoda mi było dobrej rybki, żeby próbować tego połączenia. Ładny kawowy kolor, konsystencja, ale to jedyne zalety. Z żalem, ale niestety zostanie wyrzucony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wiadomo z gustami się nie dyskutuje, ilu ludzi tyle smaków :)
      Mnie i moim domownikom akurat smakowała,nic nie wyrzucaliśmy :)

      Usuń