Makaron czekoladowy z sosem dyniowym

10:53

Makaron czekał w szafce i wreszcie się doczekał. Po wcześniejszym upieczeniu chleba dyniowo - kakaowego wiedziałem, że te smaki współgrają i tworzą świetny smakowy duet. Chleb był w wersji wytrawnej, więc makaron jest z lekko słodkim i banalnie prostym sosem.


Składniki :

- makaron czekoladowy,
- 3/4 szklanki musu z upieczonej dyni,
- sok z dwóch mandarynek ( dużych, soczystych )
- skórka i miąższ z mandarynki,
- sól,
- świeży imbir ( ilość wg własnego upodobania ),
- 1/2 - 1 łyżeczki mąki ziemniaczanej,
- czarny sezam.


Wykonanie :

Makaron ugotować. Do musu dyniowego zetrzeć skórkę z jednej, wyparzonej mandarynki i wcisnąć sok z dwóch mandarynek. Zagotować, dodać cząstki bez błonek, trochę startego imbiru i szczyptę soli.  Mąkę ziemniaczaną wymieszać z małą ilością zimnej wody, wlać do sosu i mieszając zagotować. Sos wylać na ugotowany makaron, posypać uprażonym czarnym sezamem.

Również może ci się spodobać

28 comments

  1. u mnie też czeka ten makaron by coś z niego ugotować :) ta wersja brzmi ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ten czekoladowy makaron!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nie mogę sie przełamać do tego makaronu. Zwykły na słodko - super, ale czekoladowy? Nie wiem, mam jakieś opory w tej sprawie

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam kiedyś ten makaron w sklepie i w sumie zastanawiałam się jak można go ciekawie wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaproponowałaś coś na prawdę oryginalnego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze czekoladowego makaronu nie próbowałam :-)
    U nas go nie widziałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam taki makaron i właśnie nie wiedziałam jak mogę go wykorzystać! ;) Już wiem :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Makaro czekoladowy - brzmi dziwnie. Ale w tym przepisie może być smaczny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem jak smakuje, ale wygląda ślicznie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Pieknie wygląda, aż szkoda jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Smacznie wygląda, w tym roku po raz pierwszy przekonałam sie do dyni, tzreba umieć doprawić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też za nią nie przepadałem a tutaj wyszło naprawdę pysznie :)

      Usuń
  12. Z dynią od razu wszystko robi się smaczniejsze ;> Ja uwielbiam gotować zupę krem na jej bazie z odrobiną kardamonu - niezapomniany smak.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cięzko wyobrazić mi sobie ten smak :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Matko, jaka niecodzienna potrawa.

    OdpowiedzUsuń
  15. Powiem krótko - fajne 😍 Czekolada z dynią? Dla mnie to nowe połączenie w daniach wytrawnych :) 😋

    OdpowiedzUsuń