Serniki zapiekane

16:11

Bardzo smaczne i proste w wykonaniu serniczki. Znakomicie sprawdzą się na ciepłe śniadanie, podwieczorek, a po wystudzeniu możemy je zabrać do szkoły lub pracy.  Przepis znalazłem w książce "Bliny, cepeliny, kołduny" i lekko go zmieniłem.



Składniki :

- 250 g twarogu,

- 1 małe jajko,

- 1/4 szklanki mąki,

- 1 łyżka cukru waniliowego,

- dowolny dżem ( użyłem z czarnej porzeczki ),

- 1 łyżka oleju.

Wykonanie :

Twaróg rozgnieść,( ja zrobiłem to ubijakiem z dziurkami do ziemniaków ) dodać pozostałe składniki i wymieszać. Z ciasta uformować kulki, lekko spłaszczyć i podsmażyć z jednej strony na patelni. Przełożyć na blachę, zrobić wgłębienia, nałożyć w nie dżem i zapiekać około 10 - 15 minut w nagrzanym piekarniku. Zjadać na gorąco z kleksem jogurtu naturalnego lub na zimno :)


Twarogowe słodkości 2 Zdrowa przekąska

Również może ci się spodobać

9 comments

  1. I znów smacznie:)czy Ty wychodzisz wogóle z kuchni,czy już tam zamieszkałeś,żeby kusić pysznościami? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze wychodzę, mam ferie, więc i wiecej czasu :))

      Usuń
  2. Ciekawe i szybkie do przygotowania, pyszne

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna sprawa, będąc dzieckiem uwielbiałam kruche ciastka z marmoladą.
    ahh.. to było piękne :)

    OdpowiedzUsuń