Spaghetti z sosem bolonese

19:19

Nieważne czy duzi czy mali, większość lubi to danie i większość ma swoją wersję smakową :) Ja podaję uproszczoną i choć wiem, że powinno się sos jadać z makaronem tagliatelle i mięsem wołowo - wieprzowym, to dziś zjadłem ze spaghetti i mięsem z indyka :)

Składniki:

- makaron spaghetti,

- 500 g mięsa mielonego z indyka,

- mała marchewka,

- olej ( dałem z suszonych pomidorów ),

- zioła prowansalskie,

- dużo oregano,

- sól, pieprz,

- 200g koncentratu pomidorowego,

- suszone pomidory z czosnkiem i bazylią,

- śmietana kremówka lub łyżeczka mąki do zaciągnięcia sosu.

Wykonanie:

Makaron ugotować w osolonej wodzie. Mięso podsmażyć na oleju razem z utartą na tarce jarzynowej marchewką. Dodać przyprawy. Gdy mięso będzie gotowe dodać koncentrat, przesmażyć i dolać wodę do porządanej gęstości. Zagotować. Sos można zagęścić kremówką lub mąką, choć nie jest to konieczne. Zima  we Włoszech Zimowy Obiad

Również może ci się spodobać

3 comments

  1. Ja też nie zawszepodaję z mięsem wołowym i tagliatelle, jak kiedy mnie najdzie ochota :0

    OdpowiedzUsuń
  2. O, właśnie dziś mnie naszła ochota :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zawsze jem ze spaghetti i z mielonym z indyka:) i bardzo mi taka wersja odpowiada i zmian nie planuję:)

    OdpowiedzUsuń