Kotlety ryżowe z czarnuszką

15:53

W mojej rodzinie od dawna znamy kotlety ryżowe. Tym razem to ja postanowiłem je przygotować. Właściwie to takie danie, które może powstać w ramach czyszczenia lodówki. Dodatki zależą od naszego smaku. Bezmięsne czy z mięsem zawsze smakują. Ja tutaj użyłem ziarenek czarnuszki, które wybrałem sobie w ramach nagrody. Dodały nieco pikanterii i są mega zdrowe :)


Składniki :

- 100 g ugotowanego ryżu,

- 3 - 4 łyżki startego, żółtego sera,

- 1 średnia,starta marchew,

- 5 suszonych pomidorów z oleju,

- dużo posiekanego szczypiorku,

- 1 jajko,

- 2 -  łyżki otrębów ( użyłem żytnich ),

- sól, pieprz,

- czarnuszka ( dałem około łyżki )

- bułka tarta lub otręby do panierowania,

- olej do smażenia.

Wykonanie :

Bardzo proste :) Wszystkie składniki wymieszać w misce, uformować kotlety, obtoczyć w bułce lub otrębach i usmażyć na złoto. Zjadać z porcją ulubionej surówki. Smacznego :)

Wielki Post 2015

Również może ci się spodobać

14 comments

  1. Kotleciki mają fajny skład :)
    NA pewno są bardzo smaczne, ale do czarnuszki nie do końca jeszcze jesteśmy przekonane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie akurat czarnuszka zasmakowała. Poczytajcie o jej właściwościach to może się przekonacie ;)

      Usuń
    2. Czytałyśmy już nie raz ale właściwości to nie wszystko :)
      W tym przypadku smak kojarzy nam się z bardzo nielubianym ziołem więc potrzeba czasu aby się do niej przekonać :)

      Usuń
  2. Czarnuszka ma wiele zalet to fakt. A spróbuj kotletów z kaszy z sosem grzybowym, mogą być nawet pieczarki. Mnie osobiście bardzo smakują. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie robiłam ale w końcu musze sie skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne kotlety, rewelacyjne składniki :) dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. haha.. no to zabrzmię jak Troll, ale kotletów ryżowych jeszcze nie jadłam... :D
    ale wyglądają świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakują też dobrze i można je komponować z tego co się lubi :)

      Usuń
  6. Jadłam kiedyś,dawno dawno temu,nieco inne,myślę,że chętnie spróbowałabym Twoich:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kotlety ryżowe są świetne, w Twoich bardzo podoba mi się pomysł z czarnuszką

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna propozycja obiadowe, ciekawe te kotlety

    OdpowiedzUsuń