Ciasto czekoladowe z kremem kokosowym bez mąki

13:37

Kiedy zobaczyłem to ciasto wiedziałem, że je upiekę. Akurat miałem zakupioną puszkę mleka, więc nie zwlekałem. Przepis zaczerpnięty z dobrym skutkiem stąd.
Zamieniłem olej kokosowy na rzepakowy, a otręby owsiane ( miałem jedynie żytnie ) na płatki owsiane. Zdjęcie robione na szybko, bo ciasto było na wynos. Po oryginał odsyłam do źródła czyli Pani Eli :)



Składniki :

Ciasto :

- 150 g oleju,

- 50 g dobrego kakao,

- 1 łyżeczka kawy ( dałem inkę ),

- 125 ml wrzącej wody,

- 100 g zmielonego sezamu,

- 30 g zmielonych płatków owsianych,

- 1 łyżeczka sody,

- 2 łyżki soku cytrynowego,

- 3 jajka,

- 100 g cukru.

Krem :

- puszka mleka kokosowego ( 400 ml )

- 5 łyżek manny,

-  cukier puder do smaku,

- 100 g masła,

- 3/4 szklanki wiórków kokosowych,

- 50 ml wódki ( nie dałem ).

Polewa :

cukier puder + kakao + wrzątek

Wykonanie :

Kakao i kawę zalać wrzątkiem i lekko przestudzić. Wszystkie suche składniki wymieszać. Jajka, cukier i sok z cytryny zmiksować, dodać olej i masę kakaową. Cały czas miksując dodać suche składniki. Ciasto wylać do formy ( ja wyłożyłem papierem do pieczenia ), wstawić do zimnego piekarnika i piec w temperaturze  170 stopni przez około 45 minut. Sprawdzić patyczkiem.
Na mleku kokosowym ugotować mannę, ostudzić. Masło utrzeć z cukrem i dodawać po łyżce masy kokosowej, a na koniec wiórki.
Ciasto przekroić, nałożyć krem i przykryć górą. Wierzch polać polewą.

Również może ci się spodobać

21 comments

  1. Uwielbiam ciasta czekoladowe ;)

    zapraszamy również do nas http://blotodlazuchwalych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę mi przypomina Kinder pingui :P Wygląda przepysznie, bardzo lubię takie kokosowe ciasta, ale z dodatku wódki także bym zrezygnowała, bo mi alkohol psuje smak ciast :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto było przeznaczone dla wszystkich, również dzieci :)

      Usuń
  3. Mikołaj cieszę się niezmiernie że przepis się aż tak spodobał. :) Otręby czy płatki śmiało można zastąpić w całości migdałami czy orzechami. Jako źródło jestem z Ciebie dumna :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja się chętnie częstuje pwygląda pysznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie trochę"bountypodobne"ciacho dlatego wiem,że pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo oryginalny przepis. W mojej "spiżarni" najczęściej bywają migdały i pewnie bym je wykorzystała do ciasta. Co do masy, to zawsze podprażam wiórki kokosowe na suchej patelni, wydobywa to fantastyczny aromat. W wersji "dla dorosłych" nie zrezygnowałabym z dodatku alkoholu, który przełamie słodycz i uszlachetni smak. Przepis wart wykorzystania, co zapewne uczynię. :)|
    Pozdrawiam Mikołaju. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też właściwie zawsze podprażam wiórki, ale tutaj chciałem trzymać się jak najbliżej oryginalnej wersji przepisu :)

      Usuń
    2. Co kto lubi, lubię podprażone wiórki jednak do tego kremu mówię im zdecydowane nie. Zbyt duża intensywność smaku może pokrzyżować szyki .:)

      Usuń
    3. Mnie właśnie spodobała się ta biel kremu :)

      Usuń
  7. Ostatnio przekonałyśmy się do mleka kokosowego więc takie ciacho na pewno by nam posmakowało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kokos lubię bardzo, mlekczko kokosowe od niedawna :)

      Usuń
  8. Właśnie szukałam przepisu na deser, na coś ciekawego. Właśnie znalazłam:) dzięki wielkie za pomoc. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smacznie wygląda ten deser, nie mogę się doczekać, kiedy sama go przyrządzę, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smaczny z przepisu autorskiego Pani Eli czyli źródła :)

      Usuń