Miętowe patyczki drożdżowe na tłusty czwartek

10:46

Jak dla mnie rewelacyjne, nie tylko dlatego, że nie trzeba formować zgrabnych pączków. Liczy się przede wszystkim smak, a te patyczki go mają, wyraźnie miętowy. Jedyny mankament jest taki, że ciasto musi chłodzić się przez noc w lodówce. Przepis znalazłem w starej gazetce "Moje gotowanie". W orginale patyczki były smażone razem z liśćmi mięty i polane obficie miodem. Ja natomiast miętę dodałem do ciasta i zrezygnowałem z polania miodem.
Kto nie jadł takich, niech spróbuje, a nie pożałuje ( chyba ) :))



Składniki :

- 250 g mąki,

- 2 małe jajka,

- 2 łyżki cukru,

- 50 ml mleka,

- 20 g świeżych drożdży,

- 60 g miękkiego masła,

- mięta (dałem 2 zawartości saszetek herbaty miętowej),

- łyżka alkoholu lub octu,

- olej do smażenia.

Wykonanie :











Mleko zagotować i zaparzyć w nim wysypaną z torebek herbatę. Przykryć i odstawić. Po zaparzeniu przelać przez sitko wyrzucając połowę odciśniętych fusów. Mąkę przesiać, wbić jajka, dodać cukier, drożdże, wlać alkohol i mleko z zostawioną połową fusów. Wymieszać, najlepiej mikserem z hakami, dodać miękkie masło i wyrobiać przez kilka minut na gładkie ciasto. Owinąć w folię i włożyć na noc do lodówki. Ciasto rozwałkować na grubość około 5 mm, wyciąć krótkie paski , każdy lekko skręcić i smażyć na rozgrzanym oleju. Posypać cukrem pudrem. Smacznego :)

Pączki na Tłusty Czwartek Karnawałowe Słodkości! Walentynki. Czym TO się je? 11-17.02.2015

Również może ci się spodobać

9 comments

  1. Bardzo ciekawy przepis, świetny dodatek mięty, muszą być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne :) dodatek mięsty napewno je wspaniale orzeźwia

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie się zapowiada, zapisuję do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietne!
    Jeszcze chyba nigdy sie nie spotkalam z ciastem drozdzowym polaczonym z mieta!
    Nietypowo...
    :)

    Dziekuje za udzial w akcji walentynkowej na Mikserze!
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W szczególności dobre połączenie na Walentynki : można poczuć miętę :))

      Usuń