Fasola " nie po bretońsku "

11:51

Co prawda lubię fasolę po bretońsku, ale kiedy zauważyłem w jednej z książek przepis na fasolę w sosie śliwkowym, musiałem jej spróbować. Zmniejszyłem jednak ilość śliwek, bo wydawało mi się, że mogłoby być za słodko. Wyszło naprawdę dobre, bezmięsne danie.



Składniki :

- 200 g fasoli białej,

- 5 - 6 suszonych śliwek,

- 2 marchewki,

- 1 czerwona papryka,

- 3 pomidory ( użyłem krojonych z puszki ),

- imbir mielony lub 1-2 cm świeżego,

- sól, pieprz,

- kminek,

- od siebie dodałem gałązkę świeżego tymianku.


Wykonanie :

Fasolę namoczyć na noc. Odlać wodę, wlać świeżą i ugotować fasolę z solą i kminkiem na półtwardo. Dodać pokrojoną w słupki marchew i śliwki, a na koniec paprykę. Ugotować do miękkości, dosmaczyć przyprawami i dołożyć obrane ze skóry i posiekane pomidory. Całość zagotować. Smacznego :) Zimowy Obiad

Również może ci się spodobać

10 comments

  1. Bardzo ciekawe połączenie :) ostatnio robiła fasolową :) tak mi się skojarzyło :)
    Z chęcią spróbuje
    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Intryguje mnie ten dodatek śliwek suszonych! Wypróbuję przy następnej okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy smak muszą te śliwki dodawać,chętnie zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze śliwkami fajny smak, w oryginalnym przepisie było ich dużo, więc jak się lubi można spróbować :)

      Usuń
  4. Tez czasem ddoaję sliwki do dań, lub robię w je w takowym sosie, pysznie jest zawsze, twoja fasolka tez napewno pycha

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja śliwki suszone z fasolą połączyłem pierwszy raz i bardzo mi zasmakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzie można kupić świeży tymianek. Zna ktoś jakiś popularny supermarket?

    OdpowiedzUsuń