Ciastka maszynkowe, najlepsze :)

16:36

Te kruche ciastka pieczone są już przez czwarte pokolenie w mojej rodzinie. Wszyscy je lubimy, niezależnie od wieku i gustów smakowych. Zresztą smaki można dowolnie modyfikować. U mnie największym powodzeniem cieszą się waniliowe, kakaowe i makowe, ale bywają też cytrynowe i kawowe.
Bardzo polecam :))



Składniki:

- 5 szklanek mąki,

- 1 szklanka cukru,

- 1 mały proszek do pieczenia,

- 1 mały majonez ( około szklanki ),

- 1 kostka masła,

- 1 jajko.

Dodatki:

- 2 łyżki kakao,

- 2 łyżki maku,

- wanilia,

- olejek migdałowy.


Wykonanie:

Wszystkie składniki, oprócz dodatków smakowych zagnieść i podzielić na trzy części. Do każdej dodać inny dodatek, a razem z makiem kilka kropli olejku migdałowego i jeszcze raz zagnieść. Ciasto wkładać partiami do maszynki i wykręcać ciastka. Przed pieczeniem blachy z ciastkami schłodzić. Jeżeli byśmy schłodzili samo ciasto, to potem ciężej się je wyciska. Piec w nagrzanym piekarniku do zrumienienia.  Jeżeli nie posiada się specjalnej nakładki na maszynkę do mielenia, to można ciasto rozwałkować i wycinać foremką.

Również może ci się spodobać

5 comments

  1. smak dzieciństwa- mój tata takie robił kiedy byłam mała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To tak jak u mnie, są to cistka, które piekła już moja prababcia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam je:)smaki z dziecinstwa,od czasu do czasu dostaje w prezencie od mamy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz ja przejąłem maszynkę do mielenia z wysłużoną już nakładką do ciastek i rozdaję je w prezencie

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za podzielenie się tym przepisem! Wreszcie konsystencja ciasta idealna do mojej wyciskarki ręcznej. Zrobiłam z połowy porcji bo nie miałam takiej ilości składników. Ciasteczka rewelacja, zostaną ze mną na zawsze. Pozdrawiam, Małgosia

    OdpowiedzUsuń