Piernik białoruski po wegańsku

15:44

W związku z tym, że w czasie świątecznym będziemy mieli gościa - wegana wybróbowałem przepis na piernik pochodzący z książki " Bliny, cepeliny, kołduny". Oczywiście zamieniłem jajko i niektóre proporcje. Przyznam, że wyszedł bardzo dobry, więc polecam nie tylko weganom.


Składniki na mały pierniczek:

- 100 g chałwy waniliowej *,

- 2 łyżki cukru,

- 1/2 szklanki powideł śliwkowych ( u mnie domowe ),

- 1 i 1/4 szklanki mąki,

- 1czubata łyżka przyprawy do piernika,

- 1/2 łyzeczki kakao,

- 1/ 2 łyżeczki sody,
- 1 czubata łyżka mąki kukurydzianej wymieszanej z wodą na luźną papkę             ( zamiennik jajka),

- 4 posiekane śliwki suszone.

* kupując chałwę należy zwrócić uwagę, aby w składzie nie było białka jaj

Wykonanie:

Chałwę utrzeć z cukrem i kukurydzianą papką. Dodać powidła, sodę, przyprawę i mąkę. Wszystko wymieszać łyżką. Jeżeli ciasto jest bardzo gęste dolać troszkę wody. Nie za dużo, ponieważ masa musi być zwarta, ale do wyłożenia łyżką. Na koniec wmieszać śliwki, przełożyć do keksówki i piec w nagrzanym piekarniku do "suchego patyczka". Po upieczeniu polać lukrem zrobionym z cukru pudru i wody.



Piernikowo po wegańsku Korzenne przysmaki Wigilijny Piernik 2014 Świąteczne słodkości!

Również może ci się spodobać

5 comments

  1. Piernik z chałwą to dla mnie nowość, zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda na wilgotny, a ja uwielbiam wilgoć w takich ciastach :) Przyznam, że dodatek chałwy dla mnie też jest innowacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy przepis ,wkrótce wypróbuję ....uwielbiam chałwę wiec piernik będzie na pewno bardzo smaczny .
    Wygląda wspaniale ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Z czystym sumieniem mogę polecić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za udział w akcji :)

    OdpowiedzUsuń