Rugelach

16:48

Pyszne ciastka z kuchni żydowskiej. Ja przygotowałem je na poczęstunek dla mojej klasy przy okazji wyświetlania slajdów o tejże tematyce. Wyszły bardzo dobre i z pewnością będę je piekł często. W związku z niewystarczającą ilością nadzienia, z reszty ciasta zrobiłem koperty z jabłkiem.


Składniki :

ciasto:

- 250 g masła,

- 250 g twarogu,

- 3 szklanki mąki,

- 2 jajka,

- 2 łyżki cukru waniliowego.

nadzienie:

- około 2 szklanek zmielonych orzechów włoskich,

- 1 łyżeczka kakao,

- 1 łyżka cynamonu,

- 2 łyżki miodu,

- 2 łyżki roztopionego masła,

- 1 białko.

Sposób wykonania:

 









Najprościej ciasto zrobić w robocie z nożem. Najpierw włożyć twaróg i zmiksować na gładko, potem dodać resztę składników.Ręcznie też można, ale przedtem należy zmielić twaróg. Ciasto przed wałkowaniem schłodzić w lodówce. W tym czasie można przygotować nadzienie, mieszając dokładnie ze sobą wszystkie jego składniki. Jeżeli jest za luźne należy dosypać orzechów. Konsystencja powinna być "do smarowania". Schłodzone ciasto rozwałkować przez papier do pieczenia ( wtedy nie trzeba podsypywać mąką ), wykroić koło przykładając miskę - moja miała 16 cm średnicy i posmarować warstwą nadzienia. Podzielić na 12 trójkątów i zwijać małe rulony. Pracy jest dość sporo, ale mi w zwijaniu pomagał młodszy brat :)). Piec w nagrzanym piekarniku do lekkiego zrumienienia. Smacznego.





W orzechowym raju 3 Imieniny u cioci

Również może ci się spodobać

0 comments