Galat z drobiu

18:06

Przy okazji gotowania rosołu z większej porcji mięsa, przygotowałem galat, z resztą bardzo dobry.




Składniki:
 
- 1 pierś z kością,

- 3-4 marchewki,

- 2 pietruszki,

- liście selera,

- por,

- liście lubczyku,

- pieprz ziarnisty,

- ziele angielskie,

- sól,

- żelatyna.


Sposób przygotowania:

Mięso, obrane i umyte warzywa oraz przyprawy włożyłem do garnka i zalałem zimną wodą. Wszystko gotowałem na małym ogniu, aby rosół był klarowny. Kiedy mięso było miękkie wyjąłem, oddzieliłem od kości i po lekkim przestudzeniu pokroiłem w kostkę. Na dnie miseczek ułożyłem plasterki marchewki i świeżą natkę pietruszki oraz pokrojone mięso. Cały rosół przecedziłem i dodałem do niego odpowiednią ilość żelatyny ( ilość żelatyny zależna od ilości rosołu ). Rozlałem do przygotowanych miseczek, po wystudzeniu włożyłem do lodówki. Najlepiej lubię galat z octem, dojadając świeży chleb na zakwasie, na który przepis podam niebawem.


Również może ci się spodobać

1 comments

  1. Oj jaki kuszący galat bardzo, apetycznie wygląda
    Uwielbiam takie galaty )))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń