Smaki dzieciństwa - racuchy na sodzie

18:18

Racuchy te są smakami dzieciństwa mojego, jak i mojej mamy. Oczywiście teraz też je jadam i to bardzo chętnie, szczególnie na niedzielne śniadanie. Bardzo polecam z kubkiem kawy zbożowej, ulubionym domowym dżemem lub cukrem pudrem.


Składniki:

- 2,5 szklanki mąki pszennej,

- 1,5-2 szklanki maślanki,

- 2 jajka,

- 1 łyżeczka cukru waniliowego,

- 1 łyżeczka sody,

- olej do smażenia.


Sposób wykonania:

Do miski wsypać mąkę, sodę, cukier waniliowy i wymieszać trzepaczką. Wbić jajka i wlać maślankę. Ponownie wszystko wymieszać trzepaczką, ewentualnie dolać trochę maślanki lub dosypać mąki. Ciasto powinno mieć konsystencję, taką, aby dawało się nabierać łyżką, ale z niej nie spływało, podobną do luźnego ciasta drożdżowego. Racuchy smażyć na rozgrzanym oleju, na rumiano.

Również może ci się spodobać

3 comments

  1. o, tak cudowna propozycja na śniadanie! a zwłaszcza wspólne z mamą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Racuchy wychodzą idealne :) Do tej pory robiłam w ten sposób, że robiłam ciasto naleśnikowe i dodawałam sodę i starte jabłka, ale nigdy nie mogłam utrafić z proporcjami składników a tu proszę :) wszystko wychodzi takie jak być powinno :) dzięki za przepis :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń