Reklama

czwartek, 25 czerwca 2015

Kluski z kaszy kukurydzianej

Pomysł na kluski zaczerpniety od Pani Eli. Ja z chwilowego braku kaszy manny zastąpiłem ją kaszą kukurydzianą. Chwila pracy i fajny dodatek do obiadu gotowy. My zjedliśmy je z mięsnym sosem, ale myślę, że na słodko lub z warzywami też będą fajnie smakować, więc polecam :)


Składniki :

- łyżka masła,

- 2 jajka,

- 1/3 szklanki kaszy kukurydzianej,

- łyżka mąki,

- sól, pieprz.

Wykonanie :

Masło utrzeć z jajkami, dodać stopniowo kaszę i mąkę. Utrzeć i odstawić na 15 minut do napęcznienia. Ja wydłużyłem czas odstawienia do 25 minut i zwiększyłem ilość mąki, ponieważ masa była za luźna na kluski. Być może za sprawą kaszy kukurydzianej. W końcowym etapie kluski wyszły smaczne. Po oryginalny przepis odsyłam do Pani Eli.

13 komentarzy:

  1. Bardzo lubię domowe kluseczki, pyszne musiały być, ja wczoraj robiłam gnocchi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O znajomy widok. :) Pokusiłam się o wersję na słodko i z sosem pieczarkowym...smakują naprawę znakomicie. :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie myślałem i wypróbuję :)

      Usuń
  3. fajny pomysł. zapowiada się bardzo smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze lubiłyśmy każdego rodzaju kluski :D

    OdpowiedzUsuń
  5. a są delikatne? wyglądają na takie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że delikatniejsze są z kaszki manny :)

      Usuń