Chleb drożdżowy na lodowatej wodzie

17:36

Przepis Pawła Małeckiego, który  od dawna miałem ochotę wypróbować. Lekko go zmieniłem, przede wszystkim dodając mąkę żytnią. Chrupiąca skórka i miękkie wnętrze czyli bardzo dobry chleb drożdżowy.


Składniki :

- około 250 ml zimnej wody,

- 5 kostek lodu,

- 20 g świeżych drożdży,

- 450 g mąki pszennej,

- 150 g mąki żytniej,

- łyżeczka soli,

- łyżeczka miodu.

Wykonanie :

Kostki lodu wrzucić do wody i poczekać, aż się rozpuszczą. Drożdże rozetrzeć z miodem, dolać lodowatą wodą i resztę składników. Wyrobić ciasto i odstawić na noc przykryte folią. Rano zagnieść, rozpłaszczyć i zwinąć w roladę, obrócić i czynność powtórzyć w drugą stronę. Uformowany bochenek chleba wyłożyć na blachę, przykryć i zostawić do wyrośnięcia na około 40 minut. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec do zrumienienia.

Również może ci się spodobać

10 comments

  1. Z lodem to ja chleba nie piekłam, ale widzę że wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiam się dlaczego musi być lód? Przepis bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dlatego, że ciasto zostaje na noc do rośnięcia, albo, żeby była właśnie chrupiąca skórka i miękkie wnętrze. Też mnie to zastanawia, ale chleb godny polecenia :)

      Usuń
  3. Wygląda wspaniale . Przepis bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wyszedł, wyrośnięty, jaśniutki, napowietrzony. Mniam :}

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaintrygowałeś mnie tym chlebkiem, wygląda super:)

    OdpowiedzUsuń