Curry z kalafiorem

16:16

Świetne, aromatyczne danie. Po wyeliminowaniu mięsa doskonałe wegetariańskie curry. Przepis zapożyczony od Jamiego Olivera, choć z moimi zmianami. Zamiast ciecierzycy, której nie miałem dodałem mięso, ilość przypraw "na czuja ", bo nie zanotowałem, a mleko kokosowe robiłem na szybko z wiórków. Zdjęcie tego nie oddaje, ale curry wyszło bardzo dobre :)


Składniki :

- filet z kurczaka,

- 1/2 kalafiora,

- około 1/2 ananasa z puszki z zalewą,

- mleko kokosowe,

- 2 pomidory,

- 1/2 czerwonej papryki,

- około 1 -2 cm startego świeżego imbiru,

- 1/2łyżeczki gorczycy,

- łyżeczka kozieradki,

- 2 czubate łyżeczki curry,

- łyżeczka kurkumy,

- 1/2 łyżeczki chilli,

- 1/2 łyżeczki czosnku granulowanego,

- sól,

- natka pietruszki,

- olej.

Wykonanie :

Mięso pokroić w kostkę. Kozieradkę i gorczycę utrzeć w moździerzu i razem z resztą przypraw dodać do mięsa. Kalafiora podzielić na róże, pokroić na plastry i usmażyć na łyżce oleju. Zdjąć, a na tej samej patelni usmażyć mięso dolewając łyżkę oleju. Dolać mleko kokosowe. Ja nie miałem i zrobiłem gotując w garnku 1,5 szklanki wody i parę łyżek wiórków. Kiedy namiękły odcedziłem mleko, ale nie bardzo dokładnie ( część wiórków została ). Dołożyć usmażony kalafior, pokrojonego ananasa z zalewą, pokrojoną paprykę i pomidory. Całość zagotować i ewentualnie doprawić. Na koniec posypać natką pietruszki.

Również może ci się spodobać

16 comments

  1. Świetne:) chętnie je zrobię,ale dopiero po urlopie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna potrawka, kalafior już mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze do tego ryżyk na sypko i jestem w niebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności, uwielbiam Jamiego za te jego wspaniałe dania:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super danie i mleczko kokosowe do tego moje ulubione ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już dawno nie robiłyśmy podobnego curry. Narobiłeś nam ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo apetycznie. Notuję do wypróbowania, ale już czuję ten smak.... :)

    OdpowiedzUsuń