Babka majonezowa miętowo-czekoladowa

16:35

Dzisiaj na niedzielne popołudnie upiekłem majonezową babkę, na która przepis zaczerpnąłem z starego zeszytu mojej mamy. Od siebie dodałem świeżą miętę z działki babci.



Składniki:

Ciasto:

- 5 jajek,

- 3/4 szklanki cukru,

- 4 czubate łyżki majonezu,

- szklanka mąki pszennej,

- szklanka mąki ziemniaczanej,

- łyżka proszku do pieczenia,

- 2 łyżki kakao,

- pół szklanki liści świeżej mięty.

Polewa:

- cukier puder,

- kakao,

- wrzątek.


Sposób przygotowania:

Żółtka utrzeć z połową cukru, dodać majonez. Do zmiksowanej masy dodać przesiane mąki z proszkiem. Masę podzielić na dwie części, do jednej dodać kakao, do drugiej zmiksowane liście mięty (ja mieliłem mięte w młynku do kawy) Białka ubić na sztywno z resztą cukru i dodać po połowie do każdej z mas, delikatnie wymieszać. Przełożyć do formy. Piec w nagrzanym piekarniku do "suchego patyczka". Po wystudzeniu polać polewą czekoladową.


Babki Wielkanocne 2015

Również może ci się spodobać

0 comments